Kvinnor inom e-handeln

Kom ihåg förra gången du köpte en elektronisk post, såsom en DVD-spelare eller videobandspelare? Vart tog du vägen att köpa den? Om du är som de flesta konsumenter, ville du bästa möjliga pris. Du kanske har också varit helt medveten genom att köpa ett objekt med ett erkänt tillverkarens namn synonymt med kvalitet. Liksom de flesta konsumenter har du förmodligen inte ville vänta för evigt för att få det.

Du kanske har också varit helt medveten genom att köpa ett objekt med ett erkänt tillverkarens namn synonymt med kvalitet. Liksom de flesta konsumenter har du förmodligen inte ville vänta för evigt för att få det. Du kanske har hoppade i bilen och leds till den lokala mega återförsäljare och köpte varan.

Alla älskar mycket. Ett bra varumärke med kvalitet. Ett lågt pris … och möjligheten att ta hem just nu! Låter det här som du eller minst någon du känner? Förtroende är viktigt för oss som konsumenter. Vi vill se till att ingen tar oss för en rip-off rida. Vi vill undvika pinsamheter och inte ser ut som den stumma shopper som köpte en bit skräp för ett högt pris. Som ett resultat har vi rade oss till vissa köpvanor. En av dessa vanor är shopping för ett namn som varumärke som är väl kända och pålitliga. Följaktligen många människor starta eget online-e-handel handelsplatser känner dessa är ofta typer av produkter de behöver för att bära. De tror att den välkända varumärken kan i sig ge en del av konsumenternas förtroende (och försäljning) till sina produkterbjudanden. Även om det kan vara sant i viss mån detta inte alltid resulterar i en stabil online-verksamhet med goda marginaler. Således, de har fallit offer för den ”varumärket myt” i online detaljhandeln.

Varumärket Myth Unveiled

Vad är varumärket myt? Vi har redan börjat att beskriva det, men här är en kort beskrivning av varumärket myt – Det finns otaliga nystartade nätet detaljhandelsföretag som har lett att tro att de skulle sälja stora märkesvaror som en central produktutbud för deras detaljhandel webbplats. När allt kommer omkring, de flesta konsumenter är bekanta med stora varumärken (dvs. Kodak, Adidas, Sony … osv.) Och har vuxit till att lita på och följa deras favorit märkesvaror. I själva verket några av de största och mest framgångsrika detaljhandelsföretag i världen säljer de stora märkena. Så föreslår populärt sätt att tänka att stora märkesprodukter är vad en ny online-verksamhet bör sälja. Varför? Återigen, de stora märkesprodukter är populära, välkända, pålitliga och bär ett namn på kvalitet. Tyvärr har detta ofta lett till en hopplös kamp för många små online-företag. Hur? I några få ord … intensiv konkurrens, brutala priskrig och extrem marknaden mättad. Dessa företag i princip in i råvaru verksamhet utan att veta vad som slog dem! Många av dem är inte längre i näringslivet. Vill du undvika den här situationen … Visst!

Pressmeddelande Förlamning

Det finns en annan begränsande faktor om stora märkesvaror du bör känna till. Förmågan att trycka släppa en verksamhet är mycket begränsad med stora märkesvaror. Det är rätt. Antag en liten nystartade online affärsplaner på att sälja den senaste stora varumärke kameror som en del av deras onlinebutik. De vill annonsera sin nya produkterbjudande till världen, och få uttrycka sig om deras online-verksamhet. Ett pressmeddelande är bra sätt att göra detta utan att spendera en massa pengar. Men de snabbt hitta någon redaktör villiga att publicera sitt pressmeddelande. Det kan finnas ett par anledningar till avslag:

1) Kameran Tillverkaren kan inte tillåta pressmeddelanden deras licensierade namn med andra parter, eller om de tillåter en release

2) Produkten har redan varit pressen släppt många gånger av andra företag. Som ett resultat, är produkten pressmeddelande inte längre nyheter värda.

Att vara smart på nätet företagets ägare, vill du undvika dessa situationer? … Om så är fallet, låt oss titta på hur du kommer igång på rätt sätt.

Hur kan jag undvika varumärket myt?

Internet detaljhandeln världen presenterar en mycket annorlunda nivå av detaljhandeln utmaning jämfört med traditionella tegel och murbruk detaljhandeln. Kunderna kan göra jämförande shopping på Internet med bara några musklick stället för att köra runt från butik till butik i sin bil. Så, betyder det inom några sekunder kan de vara på en konkurrerande detaljhandels sida för att hitta liknande produkter till ett billigare pris. Som en Internet-återförsäljare, du vill ha en verksamhet som ger dig viss immunitet till dessa scenarier.

Lyckligtvis finns det många tekniker och bästa praxis som kan användas för att hålla konsumenterna på din webbplats. En av dessa bästa praxis handlar om att skapa en nisch företag. Du kan få nytta av en nisch företag genom att saker som är unika för marknaden. Med en online-verksamhet med ”Du kan bara hitta den här” fördel ger dig viss immunitet till tävlingen. Att sälja stora märken du hittar på mega butiker inte ge dig affärs unika du behöver. Du kan göra detta genom att skapa din egen produkt. Men alla vill inte gå den vägen. Snarare skulle ett annat alternativ vara att hitta en grossist droppe avlastare med ett unikt produkterbjudande som inte har mättat marknaden. Där kan du hitta en grossist droppe avlastare av unika produkter som helt enkelt inte finns på alla mega återförsäljare? Den Hienote Drop Ship Lista Directory är en bra startpunkt. På Hienote Inc., har vårt fokus varit på att hitta grossister med unika produkter som kan drop levereras i enskilda posten mängder. Vi erbjuder en online katalog av droppe avlastare, hittades av vår forskningspersonal. De droppe avlastare i katalogen är alltid förändras som vi lägger till ny varje vecka. Du kan få omedelbar tillgång till de produkter som kan hjälpa dig att trampa upp en nisch för din online-verksamhet. I nisch marknadsföring, fokuserar du på egenskaper som gör ditt företag unikt. Likaså har vi lagt ett liknande fokus på att skapa en katalog med drop avlastare med unika, ovanliga och färska produktutbud.

Genom att undvika råvaru stora varumärken, kan du vara i stånd att göra så många produkt pressmeddelanden som du vill. Detta gör att du kan få mer fokuserade köpare till din webbplats och kan leda till ökad försäljning. Att få gratis publicitet för dina produkter är en av de viktigaste sätten att få den nödvändiga reklam utan att spendera några pengar i förskott. Med varumärke objekt som du helt enkelt inte kan göra detta, vilket allvarligt paralyserar din marknadsföring. Det är därför många online-verksamhet experter har rekommenderat att sälja nischbaserade produkter jämfört med råvaru stora märkesvaror.